Skoči na glavno vsebino

Projekt MyMachine na 2. svetovnem kongresu o prosto dostopnih izobraževalnih virih, UNESCO

Na Gimnaziji Franceta Prešerna Kranj smo s predstavitvijo Avtonomne šolske torbe na 2. svetovnem kongresu UNESCO uspešno zaključili projekt MyMachine. Naši dijaki so v okviru projekta pridobili izkušnje z delom v robotiki in visoki tehnologiji, hkrati pa so bili vključeni v izdelavo produkta, Avtonomne šolske torbe, od same začetne ideje do končne izvedbe. 

 

V ponedeljek, 18. septembra, smo se udeležili 2. svetovnega kongresa o prosto dostopnih izobraževalnih virih, ki je eden od mejnikov v procesu priprave globalnih smernic in priporočil za države članice UNESCO, procesu, ki ga skupaj z UNESCO vodi Slovenija. Kongres je bil organiziran v Ljubljani v Cankarjevem domu, kjer je bilo predstavljeno veliko podjetij in projektov, med njimi tudi naš projekt MyMachine.

 

Pri projektu MyMachine so sodelovali tretješolci OŠ Predoslje, ki so predlagali ideje, jih narisali ter opisali želeno delovanje sanjskega stroja. Študenti fizike, strojništva in elektrotehnike so nato pregledali otroške ideje in izbrali šolsko torbo, ki bo na podlagi senzorjev samostojno sledila učencu na poti v šolo. Delovanje avtonomne šolske torbe sta zasnovala dipl. fizika Tadej Legat in Damjan Delač.

 

Naši dijaki so na podlagi zasnove in predlaganega delovanja izdelali in realizirali idejo avtonomne šolske torbe. Aljaž Plahuta (4. A) in Tadej Hrovat (3. A) sta se pod mentorstvom Tadeja Legata, učila uporabe in programiranja elektronike, na podlagi katere deluje avtonomna šolska torba. V okolju Arduino sta programirala infrardeče senzorje, ki so nameščeni na torbi ter zaznavajo signal infrardečega oddajnika, ki ga učenec drži v roki. Poleg infrardečih senzorjev, s pomočjo katerih šolska torba samostojno sledi učencu na poti v šolo, pa sta dijaka programirala tudi ultrazvočne senzorje, ki preprečujejo zaletavanje torbe v ovire in morebiten padec s pločnika. Spoznavala sta tudi uporabo litij – ionskih baterij ter krmilila električne motorje. Dijaka sta v programu Solidworks samostojno zmodelirala Avtonomno šolsko torbo ter model posredovala v podjetje Elan, v katerem so lesene dele šolske torbe rezkali, sestavljanje torbe pa so prepustili našim dijakom. Izdelava avtonomne šolske torbe je poleg programiranja in modeliranja šolske torbe zahtevala tudi učenje ročnih spretnosti, kot so spajkanje, ukrivljanje pleksi stekla, delo z orodji ter izdelavo sprednjega odbijača (angl. bumper) torbe, ki zazna dotik torbe ob oviro in omogoča ustavljanje torbe ob nezaželenem trku.

 

V mesecu juniju smo projekt zaključili ter ga septembra predstavili na 2. svetovnem kongresu o prosto dostopnih izobraževalnih virih UNESCO.  Kongres je bil organiziran v Ljubljani v Cankarjevem domu, na katerem smo delovanje avtonomne šolske torbe uspešno demonstrirali. Ideja mladih "izumiteljev" je postala resničnost in požela tudi zanimanje medijev.

Ogled seznama objav